Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

berenice
Lid tuinadvies
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 2 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 21/10/2008 om 19:08

ik ben op zoek naar een puppy
een ras die niet te vele haar verliest
malthezer ?????? of king charles ;;; mag kruising zijn
dit is om samen met enkele vriendinnen een geschenk te doen
aan een vriendin ALS VERASSING

grts bernice

Detuinenindemen
Tuinkenner
Lid sinds Jul 2007
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 21/10/2008 om 20:06
Ik zou dus echt NOOIT een pup als verrassing cadeau doen want het gaat hier om een huisgenoot voor jaren. Niemand is er gelukkig mee, als die huisgenoot niet echtgewenst is en de hond al helemaal niet.
LauraK
1000+ superlid
Lid sinds Oct 2007
Digituin: 97 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 21/10/2008 om 20:12
Hallo Berenice,

Over honden kan ik je helaas niet al te veel vertellen, maar wél dat poedels helemaal geen haar verliezen.
Daar staat dan wel weer tegenover dat ze regelmatig naar de hondentrimmer (kapper) moeten.

Hier is trouwens een link naar alle asiels in België en Nederland; als je die site opent, kan je aan
de linkerkant het land van je keuze selecteren, en dan kijken naar asiels bij jullie in de buurt.
Er staat meestal een uitgebreide beschrijving van het dier erbij, met een foto. En vergis je niet:
het zijn niet alleen zielige of oude honden die er zitten, maar ook pups en jong-volwassen dieren.
Maar al te vaak kunnen mensen niet meer voor hun dier zorgen door ouderdom of financiële problemen.
Ik zou zeggen: kijk er maar eens rond! http://www.dierenasiels.com/

Groeten van Laura.

P.S. Ik kan me alleen maar aansluiten bij Martje's reactie: als die betreffende vriendin al langer een
hond wilde hebben, is er natuurlijk niets aan de hand, maar daar moet je dan wél zeker van zijn,
anders doe je de hond echt tekort!
mjohanna
Cactusliefhebster
Lid sinds Nov 2006
Digituin: 1 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 21/10/2008 om 20:35
poedels en yorkshire terriers verliezen geen haar. En moeten inderdaad naar de kapper.
De york is zelfs geschikt voor mensen met een allergie.
Een kingcharles spaniel verhaard net zo veel of weinig als veel andere srt.

Maar inderdaad een pup kado doen is om het maar eens brutaal te zeggen regelrecht een dom plan!!
Een echte hondenliefhebber zal zijn hond zelf willen kiezen en niet voor pakweg 15 jaar opgezadeld worden met een keuze die niet de zijne is.
Anders beland hij dus in 'n asiel die al overvol zitten.
Doe het asjeblief niet!
summerspookje
Lid tuinadvies
Lid sinds Apr 2008
Kreeg 1 bloemetjes
Antwoord op 21/10/2008 om 21:31
zielig een hondje als geschenk geven , zoiets moet je zelf bewust doen, willen die mensen wel een hond , een hond moet je kiezen, en het moet liefde op het eerste zicht zijn , ge moet er met veel liefde voor willen zorgen , want dat diertje hangt af van uw liefde voor hem,of er goed voor gezorgd word, het is zo dat het dierenleed ontstaat met al zijn erbarmelijke toestanden, sorry ,aub doe dat toch niet

groetjes
summer
berenice
Lid tuinadvies
Lid sinds Jun 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 22/10/2008 om 08:47
efkes beter uitleggen mischien

ja zomaar een hond als verassing geven is het niet hoor

mijn buurvrouw haar moeder haar hond is overleden vorige week

en is zeer tiestig : daarom word er gezocht naar een nieuw hondje

en iedereen weet heel zeker dat het zeer welkom zal zijn

grts berenice
LauraK
1000+ superlid
Lid sinds Oct 2007
Digituin: 97 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 22/10/2008 om 08:53
Hallo Berenice,

Dat verandert de zaak natuurlijk een beetje! Zou het geen idee zijn haar een symbolische 'tegoedbon'
te geven, waardoor ze zelf een hondje kan gaan uitkiezen, en jullie als vriendinnen de kosten achteraf
gezamelijk dragen? Bij een dier is het uiteraard wel zo, dat de 'klik' er over en weer moet zijn, en op
deze manier zorg je ervoor, dat die match zo optimaal mogelijk zal zijn. 't Is maar een ideetje, hoor!

Groeten van Laura.

summerspookje
Lid tuinadvies
Lid sinds Apr 2008
Kreeg 1 bloemetjes
Antwoord op 22/10/2008 om 11:04
dit is inderdaad een andere versie , maar ik ben het volkomen eens met laura, een huisgenoot , wat het ook is ,moet je zelf kiezen , de aantrekking of magie , om het mooi te noemen moet langs beide kanten zijn , en geloof me dat ziet ge zo , want als ge honderd pups ziet , ze zijn allemaal even snoezig , maar die éne die ge zoekt zal altijd iets meer hebben

groetjes

summer

berenice
Lid tuinadvies
Lid sinds Jun 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 22/10/2008 om 11:13
prima idee

ik zal het seffens gaan voorstellen
bedankt he
grts berenice
Ringo
Lid tuinadvies
Lid sinds Apr 2009
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 08/04/2009 om 12:34
Een king charles verliest heel veel haar... Wij hebben zo een schattige Cavalier King Charles en hij ruift als zot, je mag hem nog dagelijks kammen.... Als hij op je schoot zit hang je vol haar :-)

Dus geen cavalier king charles kopen als je geen haar wil ;-)
Tuinstoel loveseat
Lychnis chalcedonica (brandende liefde)
Liefdesvogeltjes
Handcreme
Tug-a-Jug snoepfles
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Vliesdoek 10 x 2 meter  -  Rozenboog Trelis - groen  -  Rozenboog Eva - antraciet  -  Klimplantrek decoratief met voet  -  Kunststof plantenbinders - 50 ...
Tuinonderhoud komende week  -  Fruit plukken en bewaren  -   Lavandula Stoechas 'Sancho Panza'  -   Cornus kousa 'Bultinck's Giant'  -   Lavandula angustifolia 'Peter Pan'