menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersenboom advies

Ga naar meest recente reactie

Rowan!

Tekst aangepast

Rowan!

Goedemiddag,

Graag zou ik advies willen over onze kersenboom in de Tuin. Ik heb het idee dat de stam steeds dikker wordt. Zelf al een flink wat takken gesnoeid, maar dit meer op gevoel gedaan!

Groet,

Bloemen & Planten

maandag 6 mei 2024 - 14:56
LT

LT

Iedere boom wordt dikker naarmate ie ouder wordt
maandag 6 mei 2024 - 15:21
Peterplant

Peterplant

En als je alle onderste takken weghaalt, moet je zo met een ladder de kersen plukken.
maandag 6 mei 2024 - 17:26
PeterC

PeterC

Advies waarvoor? Waar wil je met de boom naartoe?
maandag 6 mei 2024 - 21:17
Rowan!

Rowan!

Ik zou graag willen weten hoe ik de boom kan snoeien zodat ie niet te groot wordt voor de tuin en wel mooi blijft!
dinsdag 7 mei 2024 - 19:00
Peterplant

Peterplant

Als je hem klein wilt houden, had je de onderste takken niet weg moeten halen. Haal je de toppen er nu nog uit dan krijg je een lelijke boom die veel zal groeien en weinig zal bloeien en vruchten zal dragen.
dinsdag 7 mei 2024 - 20:27
Tuinprins

Tuinprins

Mensen vinden een boom al snel te groot maar wie heeft er last van als bovenstaand exemplaar groter wordt dan als die nu is?

Mocht je de boom willen inkorten (bovenste takken terugsnoeien) dan doe je dit in de zomer. Prunus soorten zijn gevoelig voor allerlei aantastingen als je ze snoeit in de herfst, winter of vroege voorjaar. Geen dikke takken snoeien want voor je het weet komt de boomgaardvuurzwam in de boom en dan is het op termijn einde oefening.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 9 mei 2024 - 11:14
Rowan!

Rowan!

Super! dank voor jullie reacties.
vrijdag 10 mei 2024 - 14:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon