menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk dier veroorzaakt dit?

Ga naar meest recente reactie

David-SE

David-SE

Sinds een paar dagen vinden wij bij onze voordeur dit soort zandhoopjes. Ook bij de buren 1 deur verder ligt er zo'n zandhoop, Ik haal ze telkens weg maar dezelfde of de volgende dag ligt er gewoon weer zo'n berg. Voor ik er allemaal water in ga laten lopen wil ik eigenlijk eerst weten wat voor dier dit zou kunnen zijn.

Allemaal Beestjes

vrijdag 19 april 2024 - 11:55
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Euh. Voor je begint te verdelgen, waarom niet een tijdje die plekjes observeren om te zien wat je dreigt te verdelgen?

Hier zijn een aantal dieren die je mogelijk het hoekje om wenst: https://www.naturetoday.com/intl/nl/nature-reports/message/?msg=30951

Zoek even op hoe belangrijk die wel zijn. ("Nuttig" noemt men dat al te vaak).

En veeg dan gewoon een paar weken de hoopjes weg als ze je hinderen.
vrijdag 19 april 2024 - 23:40
Tuinprins

Tuinprins

Lijkt mij een verdwaalde mol. Verdwaald omdat hij in die steenwoestenij geen voedsel kan vinden.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 20 april 2024 - 06:46
Carib

Carib

Mol inderdaad. Wij hadden vorig jaar ook een verdwaalde mol die strak langs alle muren van ons huis een gang groef en bij iedere regenpijp en bij de grindpaden hopen zand omhoog duwde.
zaterdag 20 april 2024 - 20:37
David-SE

Tekst aangepast

David-SE

Als het een mol is ga ik niets doen, die gaat vanzelf weg als er geen voedsel is. Onze buurvrouw heeft een moestuin dus daar kan hij zijn buikje lekker rondeten. Bedankt voor de reacties, ook namens de verdwaalde mol.
zondag 21 april 2024 - 11:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon