menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acer

Lentetype

Lentetype

Ik heb prachtige acers tot ik borige week tot mijn schrik zag dat er al dode blaadjes in zitten. Kan dit een schimnel zijn?? Ennwat kan ik hier aan doen??

Bloemen & Planten

dinsdag 30 april 2024 - 10:29
Marianne v

Marianne v

Ik weet niet waar je woont en hoe koud het bij jou geweest is vorige week maar kan het ook vorstschade zijn? Het lijken mij de uiteinden van de takken, met de minst beschermde blaadjes...
Hier is het net tot aan het vriespunt gegaan en ik heb geen schade , ook niet aan mijn Jap esdoorns maar sommigen hier hebben flinke schade aan vaste planten.
Als het roetschorsschimmrel zou zijn ,zou de schors afschilderen en het lijkt mij niet meteen een beeld van verticillium. Er is bij de topics hier ok een item over acers , ms vind je daar ook iets.
Mijn vijf zien er in elk geval ok uit ( behalve afgekraakte takken door omver te waaien
dinsdag 30 april 2024 - 10:43
Tuinprins

Tuinprins

Lijkt mij ook schade door de late nachtvorst van vorige week. Verticillium heeft toch een wat ander verschijningsbeeld.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 30 april 2024 - 19:21
Dona en Peter

Dona en Peter

We hebben dezelfde staan en hadden ook een late nachtvorst met hetzelfde gevolg. Plant zal het wel overleven
donderdag 9 mei 2024 - 21:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon