menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Erythrina winter

yvdv32

Yvdv32

Goedemiddag iedereen,
Ik ben een beetje in paniek omdat ik nog steeds geen knoppen zie op mijn Erythrina Crista Galli. De plant is ongeveer 15 jaar oud als kuipplant. Omdat hij te groot en zwaar is geworden, moest in hem al een aantal jaar buiten laten staan. Wel heel goed ingepakt met speciale wintervlies (heel goed ingepakt), de pot ingewikkeld met schapenwol en bladeren en daar nog de vlies over. Nu gebeurt er nog niets aan de plant en begin ik me zorgen te maken. Men had mij gezegd dat hij tot max. -8°C zou kunnen maar ik heb hem dus (al jaren) heel goed ingepakt. Deze winter was toch niet streng dus vraag ik me af wat er mis gegaan kan zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Yves
zaterdag 13 april 2024 - 18:02
Tuinprins

Tuinprins

Was de pot ook beschermd voor water van bovenaf?

We hebben een zeer natte winter achter de rug. Veel kuipplanten moeten in de winter wat droger worden gehouden (ze moeten natuurlijk niet verdrogen!) anders heb je kans dat ze last van de wortels krijgen.

We zitten overigens pas aan het begin van het groeiseizoen, ik zou me pas over een paar maanden zorgen gaan maken.


Gegroet, de tuinprins
zondag 14 april 2024 - 08:56
yvdv32

Yvdv32

Goedemorgen Tuinprins

Bedankt voor de info
De pot was beschermd tegen regen. De hele plant was ingewikeld in vliezen tijdens de koudste periodes. Wanneer het niet koud was, waren de vliezen wat opengezet voor de verluchting en om geen schimmel te riskeren.

Ik zal maar geduld hebben en afwachten, wat niet altijd mijn beste eigenschap is
maandag 15 april 2024 - 09:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon