menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gardena Sileno lussignaal probleem

YvesVI

YvesVI

Hallo, mijn laadstation (van een Gardena Sileno Smart life 1000) geeft na het installeren vd connectoren (nadat ik laadstation binnen nam voor de winter) een blauw knipperlicht aan, geen lussignaal. Terwijl ik deze terug bevestigd heb in dezelfde positie als waar ze origineel zaten. De maaier rijdt dan niet. De begeleidingsdraad is niet defect. Ik keek deze reeds na met een controletoestel. Echter als ik de connectoren L en midden van plaats wissel, en een oranje knipperlicht krijg op het laadstation) rijdt de maaier wel uit en werkt hij. Hij keert dan echter niet terug naar zijn laadstation (gezien de connector van de begeleidingsdraad M dan verkeerd zit) maar blijft rijden tot de batterij plat is. Heeft iemand ervaring met dergelijk probleem en hoe het op te lossen aub?
woensdag 27 maart 2024 - 14:30
PeterC

PeterC

Je hebt, denk ik, 3 aansluitingen op het laadstation:
L en R voor de lus en guide (ik denk je dat je die aansluiting M noemt) voor de begeleidingsdraad.

Ik vermoed dat er ergens een onderbreking zit in de lusdraad.

Heb je een multi-meter, of kan je er even één lenen van een buur of zo?

Maak de R en L en M draad los van het laadstation en meet de weerstand tussen de R-draadconnector en de L-draadconnector.
Die zou 0 moeten zijn.

Indien dat niet het geval is dan zit er ergens een onderbreking in je lusdraad en wellicht tussen de L connector en het punt waar de begeleidingsdraad verbonden is met de lusdraad.
woensdag 27 maart 2024 - 23:00
YvesVI

YvesVI

Dag Peter,

Alvast bedankt voor uw reactie.

Ik zal je suggestie eens uitproberen van zodra ik zo'n meter in m'n bezit heb.

mvg
Yves
donderdag 28 maart 2024 - 12:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon