menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

30 Mexicaanse madeliefjes (fijnstraal, Erigeron Karvinskianus) schieten niet uit?

Ga naar meest recente reactie

C’est La Fie

Tekst aangepast

C’est La Fie

Mijn tuinplanten zijn 3 weken voor in het verschil met vorig jaar.
In de ene border schiet 5tal Mexicaanse madeliefjes (fijnstraal, Erigeron Karvinskianus) al volop uit, bijna in bloei.
Andere helft komt totaal niet op. Ook in de andere (langste) border komt helemaal niks op. Gaat om ongeveer 30 plantjes.
Wat kan de oorzaak zijn? Of ben ik te ongeduldig ?
Vorig jaar waren er maar 3 planten die niet uitkwamen en heb toen uitzaaiingen van de plant gebruikt. Uitzaaiingen heb ik niet aangetroffen. Nogal moeilijk ook als er maar 5 plantjes uitschieten uiteraard.
Ook m’n Alium Globemaster heeft zijn jaar niet. De helft heeft enkel bladeren.
Sommige zijn aangetast door de slakken ondanks slakkenkorrels. En andere zijn niet opgekomen. Zou de langdurige vochtigheid daar voor iets tussen zitten?

Alvast dank voor antwoord.

Bloemen & Planten

donderdag 18 april 2024 - 18:00
C’est La Fie

C’est La Fie

Alium Globemaster

Bloemen & Planten

donderdag 18 april 2024 - 18:43
Tuinprins

Tuinprins

Ik denk dat ze te nat hebben gestaan en dat de wortels zijn gaan rotten. Mexicaans madeliefje / Erigeron karvinskianus moet in de winter niet te nat staan.

Ik zou een plant die niet uitloopt uit de grond halen en kijken hoe het met de wortels is gesteld.

Alliums valt dit jaar bij mij ook tegen.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 18 april 2024 - 19:38
Alyssum

Alyssum

Hier ook geen alliums dit jaar. Mexicaanse madeliefjes heb ik gehad, maar ze hebben een vrij korte levensduur. Na twee jaar waren ze verdwenen.
vrijdag 19 april 2024 - 07:41
Jeanine S

Jeanine S

Ik zie ook alleen blad van Alliums
vrijdag 19 april 2024 - 09:54
minouke

Minouke

Ik denk ook te nat.
Elk jaar zaaien de E. karvinskianus zich uit en dit jaar zie er hééél weinig van.
vrijdag 19 april 2024 - 13:59
C’est La Fie

C’est La Fie

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Is een troost dat ik niet alleen ben waar het bij deze plantjes geen succes is. Draag graag zorg voor mijn plantjes maar de vochtigheid heb ik niet in de hand. Hopelijk gauw een wat drogere periode. De bodem is zo verzadigd.

Bedankt iedereen.
donderdag 25 april 2024 - 01:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon