Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

Jose47
1000+ Superlid
Lid sinds Nov 2006
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 06/09/2007 om 15:34

Hier komen een paar herfststukjes die ik gemaakt heb

De beschrijving doe ik in een nieuw antwoord, ik weet niet meer welke foto wat is.

Josée

Jose47
1000+ Superlid
Lid sinds Nov 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 06/09/2007 om 15:41
Hier komt mijn beschrijving:

1. een rieten mand, natte oasis, bamboestokken, rozen, kardinaalshoed, rozenbottels, hortensia
zonnebloem, pompoenen, varens, physalis. Je kan dit stuk naar keuze opvullen met dingen uit je tuin.

2. een schaal : pompoenen, kastanjes, vetplantje, hortensia, groene physalis

3. een vierkante bak of iets rond, binnenin moet wel een opening blijven, krans rond of vierkant bekleden met mos, sprokkelhout met krammen bevestigen, de andere zijde opvullen met malus-appeltjes met groene blaadjes tussen om het stuk speelser te maken.Dit stuk heb ik gemaakt op mijn bloemschikles, is heel lang houdbaar geweest, de appeltjes bevestigen met een tandenstokertjes dat je in citroensap dompelt, zo blijft het appeltje langer houdbaar.

Groetjes
Josée
decoels
Bloemschikliefhebster
Lid sinds Jan 2007
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 06/09/2007 om 15:58
Hoi Josée,

Mooie stukken, mijn voorkeur gaat uit naar het 3de stuk, echt knap.

Ik start deze avond opnieuw met de avondschool bloemschikken en wij moeten ook appeltjes gebruiken, ik ga direct de tip van het citroensap eens uitproberen !

Hou het forum maar in de gaten, want mijn foto's komen er ook aan, als het meezit elke week eentje.

grtjes
Els
Jose47
1000+ Superlid
Lid sinds Nov 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 06/09/2007 om 16:31
Hoi Els,

Bedankt, oh ik moet nog een weekje wachten vooraleer mijn les terug begint na de zomerstop, ik kijk er al erg naar uit.

Grtjes
Josée
an
1000+ superlid
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 15 planten
Kreeg 3 bloemetjes
Antwoord op 06/09/2007 om 21:54
heel erg mooi gedaan ik vind ze alledrie erg mooi ja ik vind die tweede en derde erg mooi maar ook omdat die niet zo hoog zijn.
gr an
an
1000+ superlid
Lid sinds Jun 2006
Kreeg 3 bloemetjes
Antwoord op 06/09/2007 om 21:55
ik bedoel de eerste en derde die tweede vind ik ook mooi maar die eerste zou ik lager maken want zo'n hoge past niet bij mij
gr an
Jose47
1000+ Superlid
Lid sinds Nov 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 07/09/2007 om 13:08
Hoi An,

Het eerste stuk is ongeveer 30 cm hoog, valt wel mee hoor en mijn woonkamer is nogal groot
dus het gaat er best. Je kan zo'n stuk natuurlijk ook in een lagere pot maken.

Grtjs
Josée
an
1000+ superlid
Lid sinds Jun 2006
Kreeg 3 bloemetjes
Antwoord op 07/09/2007 om 14:01
ja ik vind ze enig die laatste vooral de eenfout er van en toch heel mooi ,en ja ik houd ook wel van kalabassen heb ze alleen nog niet
ja lager kan ook zou ook mooi staan in een zinken vierkanten bak
een beetje grove bak
wie weet

gr an
hommeltje
Bloemschikliefhebster
Lid sinds Mar 2007
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 07/09/2007 om 14:13
Hé,,ik krijg nu al weer zin in de herfst.Lekkere warme kleuren.Hele mooie stukken hoor.en nog bedankt voor de beschrijving!
nora
Lid tuinadvies
Lid sinds Dec 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 07/09/2007 om 17:17
ze zien er mooi uit, maar het laatste is om in te bijten, zo stralen de kleuren van de appeltjes
Pauline
Lid tuinadvies
Lid sinds Jul 2006
Digituin: 97 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 07/09/2007 om 17:29
Hallo,

Ze zijn alledrie mooi maar het derde heeft mijn voorkeur, het is eens wat anders
Mag ik jou idee pieken ik denk dat dit mooi en lang houdbaar voor op mijn werk is

Pauline
Jose47
1000+ Superlid
Lid sinds Nov 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 09/09/2007 om 09:47
Hoi Hommeltje,

Ja bij mij kriebelt het ook al, ik zie er echt weer naar uit om eraan te beginnen, (de zomermaanden
zijn een beetje rustmaanden wat het bloemschikken betreft).

Hoi Nora,

Ik weet wel niet of ze lekker zullen zijn als je erin bijt ?

Hoi Pauline,

Je mag het idee gerust gebruiken hoor, ik heb het ook van mijn bloemschikles, ik vind hetzelf ook heel mooi en het is echt weken houdbaar (wel denken dan aan de citroen waar je de tandenstokers insteekt vooraleer aan het appeltje te spiesen ... )

Groetjes
Josée
Plantsjalotten Biztro
Plantensteker gietijzer
Fittings voor tuinslang
Corsagemagneten
Uni-beugels
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Egel overwinteringsiglo naturel  -  Biologisch afbreekbare folie 1...  -  Spiraalobelisk 150 cm - set va...  -  Spiraalobelisk 120 cm - set va...  -  Deurstop hert in gietijzer
Tuinonderhoud komende week  -  Fruit plukken en bewaren  -   Saxifraga x biasolettoi 'Phoenix'  -   Saxifraga 'Jean'  -   Saxifraga x lismorensis 'Lismore Mist'