Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

juulke
Lid tuinadvies
Lid sinds Jul 2012
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 17/08/2012 om 17:11

hallo, ik koop ieder jaar hangpetunia's en laat ze in het potje in een bloembak, dit jaar dacht ik (wegens geen succes) ze uit te planten en zo ze in betere conditie te krijgen, maar in volle zomer sterven die af, ik geef regelmatig water en mest niet bij en ik krijg ze nooit verder dan een 6 a 7 bleoemen en dan houdt het op.
ik heb een soort van microklimaat op een ingesloten terras en het kan daar heel warm zijn, ze krijgen als schaduw rond 16u.
elders bij mensen zie je hele trossen bloemen en weelderige bossen en bij mij juist in het potje en dat is het.
wat moet ik doen en hoe verzorgen, ik weet het niet.

danny2
Exotenkenner
Lid sinds Feb 2007
Digituin: 581 planten
Kreeg 556 bloemetjes
Antwoord op 17/08/2012 om 21:50
Je mest niet bij, dit kan al een reden zijn dat ze uitgeput afsterven, die mooie potten die je overal ziet komen er zeker niet zonder meststoffen.

groetjes danny
molleke32
Lid tuinadvies
Lid sinds Apr 2010
Digituin: 127 planten
Kreeg 199 bloemetjes
Antwoord op 17/08/2012 om 22:47
dit zijn de mijne, maar ze krijgen inderdaad wekelijks meststoffen bij

groetjes vicky
Gehenna
Tuinkenner
Lid sinds Sep 2010
Digituin: 37 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 17/08/2012 om 23:07
Krengen willen hier ook niet echt groeien. Waar ik vroeger woonde had ik een waterval.
Pottenpers - 5 perspotten
Handpottenpers
Tuinspots op zonneenergie
16 turfpotjes + zakje zaden
20 kokostabletten
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Professionele tuinafvalzak Hea...  -  Professionele tuinafvalzak He...  -  Stevige tuinafvalzak 75 liter  -  Werktafel met verzinkt blad en...  -  Beschermhoes fiets
Smullen zomerfruit  -  Zelf paddenstoelen kweken  -   Thalictrum delavayi 'Hewitt's Double'  -   Veronica spicata 'Lila Karina'  -   Veronicastrum virginicum 'Lavendelturm'