Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

krist
Lid tuinadvies
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 14/04/2008 om 08:01

Af en toe koop ik wat voederbieten bij een boer voor onze pony. Onlangs zag ik in het marktkraam waar ik af en toe plantgoed koop, zaad liggen van voederbieten. Ik zou nu graag zelf eens proberen voederbieten te kweken. Wie heeft hierover teeltinfo ? Wanneer & waar zaaien, afstand, verzorging, bemesting, wanneer rooien, ziektes, ... Of wie kan mij een goede link bezorgen naar één of andere website of blog ?

Rita1960
1000+ superlid
Lid sinds Mar 2008
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 14/04/2008 om 16:14
Hallo Krist,

Voederbieten kun je nu zaaien, afstand plm 20-25 x 50, bemesting als bij gewone suikerbieten, rooien in de herfst, ziekten bij mij niet bekend (heb ze vroeger zelf gehad voor mijn paarden, maar ze namen te veel plek in beslag) Gewoon doen! Hieronder een tweetal sites, waar je meer info vind. Of tik voederbiet in op google en je krijgt nog veel meer.

www2.vlaanderen.be/landbouw/downloads/codenutrienten_grasland.pdf -
home.12move.nl/miniakkerbouwbedrijf/Voederbiete1.htm - 15k -

groetjes en succes met je voederbieten, dat je pony ze maar lekker op mag peuzelen in de herfst/winter.

Rita
krist
Lid tuinadvies
Lid sinds Jun 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 15/04/2008 om 08:13

bedankt voor de info. We zullen het dit jaar zeker eens proberen.
Meststofdruppelaars bladplanten
Meststofdruppelaars bloeiende planten
Orchideen meststof
Bemestingsmeter
Gazonmest - 6 maand
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Wilde eend met gespreide vleug...  -  Slapende hond Spanil  -  Houten tuinberging 99 x 70 x ...  -  Decoratieve klimmende poes  -  Bloementrap hout 50 x 60 x 56 ...
Bladcompost maken  -  Tafeldecoratie met herfstbloemen  -   Coreopsis lanceolata  -   Coreopsis lanceolata 'Sterntaler'  -   Clematis tibetana