Ontvang gratis nieuwsbrief
Emailadres
Pop-up zak + schepKeukenafvalemmerSchephanden TotaalherbicideWigwamschijfNestpot
bamboeblad op composthoop

Naar beneden

livarno
Lid tuinadvies
Lid sinds Oct 2009
Topic gestart op 28/10/2009 om 19:25

Hallo,
Ik heb in de tuin afval van een bamboestruik (blad). Ik vraag me af of ik dat op de composthoop kan gooien (uiteraard in kleine stukken).
Heeft een van jullie enig idee of ervaring hiermee?

Polplastron
Tuinkenner
Lid sinds Apr 2009
Antwoord op 29/10/2009 om 13:48
De stengels van bamboe vergaan erg slecht als je ze niet verhakseld.

Het blad zelf geeft geen enkel probleem. Ik gooi zelf wel het afval van mijn bamboe op het gazon en rijd er eens met de grasmaaier over om de stukken te verkleinen, maar zelfs als je dat niet doet, vergaat het vrij goed in de compostvakken hoor!
livarno
Lid tuinadvies
Lid sinds Oct 2009
Antwoord op 29/10/2009 om 14:07
Ok bedankt voor je antwoord! Dan gooi ik ze er gewoon op.
Heb nog geen ervaring met compost maken, vandaar mijn vraag. Heb vorige week net voor het eerst een compostbak gemaakt en in gebruik genomen. Ben benieuwd of het gaat lukken.
Polplastron
Tuinkenner
Lid sinds Apr 2009
Antwoord op 29/10/2009 om 14:46
Compost maken is voor vele mensen iets mysterieus en het lijkt dan ook heel moeilijk. Maar in principe kan je er weinig fout aandoen zo lang je er maar voor zorgt dat je het materiaal goed mengt: niet te veel gras bijeen, niet te veel bladeren bij een, ..., maar alles goed gemengd en in niet overdreven hoeveelheden. Je komt er vanzelf achter. Als het begint te stinken, ben je fout bezig!

Bij verdere vragen kan je altijd hier op het forum terecht. Er zijn hier vele die composteren en hoewel we er allemaal onze eigen trucjes voor hebben, kan je hier veel leren!
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Print deze pagina       Disclaimer
Nieuwe pagina 1