Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

jonas83
Lid tuinadvies
Lid sinds Feb 2012
Digituin: 24 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 09/08/2012 om 20:04

Beste,

mijn honda GCV 135 stotterde, met af entoe een knal in de uitlaat vlak voor hij vanzelf stilvalt.

ik heb de carburator volledig gedemonteerd en grondig gereinigd.
nu is er een veer losgekomen en ik weet de juiste plaats niet om hem terug te steken.

het gaat om veer 3 op het schema.

mvg,

Bombycilla
Tuinkenner
Lid sinds Mar 2012
Digituin: 0 planten
Kreeg 13 bloemetjes
Antwoord op 09/08/2012 om 23:07
http://www.gebruikershandleiding.com/Honda-Honda-Engines-GCV13

op pagina 15 zie je een plaatje waarop je de veer verbonden ziet met de toerentalregelaar.
des te sneller de machine draait des te harder wordt er aan deze veer getrokken waardoor het toerental afneemt

hij zit dus onderaan nr1 vast en aan de gashendel en wel daar waar als er aan getrokken wordt.
de gashendel dichtgetrokken wordt,dit is denk ik onder bout 11,aan het haakje wat aan de gashendel zit
jonas83
Lid tuinadvies
Lid sinds Feb 2012
Digituin: 24 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 09/08/2012 om 23:13
ondertussen heb ik het al gevonden :-)

ondertussen heb ik de uitlaat gedemonteerd en is mij opgevallen dat er iets los in ramelt?

is dit normaal? kan er iets losgekomen zijn binnenin de uitlaat aangezien er ontplofingen ontstaan zijn in de uitlaat vlak voor hij stil viel?
Bombycilla
Tuinkenner
Lid sinds Mar 2012
Digituin: 0 planten
Kreeg 13 bloemetjes
Antwoord op 10/08/2012 om 08:12
precies wat ik dacht
over de uitlaat,start de machine en luister hoe ze klinkt
Precisie zaaimachine
Verticuteermachine
Mosbestrijding
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Set 5 kantelbouten + ophangring  -  Werktafel met verzinkt werkbla...  -  Beschermhoes 3-zit schommelbank  -  Patio tuinset beschermhoes T +...  -  Tuinverlichting op zonne-energ...
Zelf mini-sla telen  -  Eenvoudig bloemschikken  -   Malus domestica 'Belle Fleur Double'  -   Malus domestica 'Pinova'  -   Salvia nemorosa 'Sensation Rose'