Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

Leentje
Lid tuinadvies
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 21/06/2006 om 22:58

Wie weet of je hazelnoten best snoeit of niet om eventueel meer hazelnoten te hebben? Wij hebben een haag van 15m denk ik, in de wei. Ondertussen worden dit al meer en meer bomen eigenlijk. Maar of het nu bomen of struiken zijn, dat zou toch niks mogen afdoen aan het feit dat je veel of weinig hazelnoten hebt, niet? Het is wel allemaal dezelfde soort, dacht ik, indertijd van Velt en groendienst gekocht. Als het hieraan zou liggen, dat wij zo weinig noten hebben is één struik van een andere soort dan genoeg? Ik moet toch niet nog een andere haag van 15m planten, hoop ik. :0046: Wel heb ik nu voor het huis een drietal bruine hazelnotenstruikjes staan, op ongeveer 40m van de wei. Zou dat ook helpen, of staan die te ver weg? Groetjes, Leen

Adrienne
Moderator
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 151 planten
Kreeg 5 bloemetjes
Antwoord op 23/06/2006 om 21:42
Hallo Leentje, Wij hebben de rode en de groene hazelaar langs de weide staan. Die worden nooit gesnoeid enkel open gehouden door enkele grote takken te verwijderen. Ik heb elk jaar kruiwagens vol. Dus als je plaats hebt denk ik niet dat ze echte snoei nodig hebben om noten te geven. Groetjes Adrienne :0027:
Leentje
Lid tuinadvies
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 24/06/2006 om 22:31
Bedankt Adrienne! Groetjes, leen
Notenkraker
Voedersilo 3 in 1
3 voedersilo's
Vogelvoedermix 2670 gram
Pindasilo kleine vogels
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Wilde eend met gespreide vleug...  -  Slapende hond Spanil  -  Houten tuinberging 99 x 70 x ...  -  Decoratieve klimmende poes  -  Bloementrap hout 50 x 60 x 56 ...
Bladcompost maken  -  Tafeldecoratie met herfstbloemen  -   Chrysanthemum maximum nanum   -   Rhododendron 'Caroline Allbrook'  -   Choisya ternata 'Goldfinger'