Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

improver57
Lid tuinadvies
Lid sinds Sep 2010
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 08/10/2010 om 23:53

Beste tuinvrienden,

Ik heb deze zomer een langwerpige hangpot cadeau gekregen met aan de zijkanten verschillende gaten waaruit telkens zo'n mooie Begonia Semperflorens piepte.
Ik heb gemerkt dat, als je hem regelmatig en veel water geeft, hij een pracht aan bloemen terug geeft. Wondermooi, wat hebben we ervan genoten.

Als onervaren rot ben ik op zoek naar een goede behandeling voor de komende winter.
Soms lees je dat de moeite die je erin moet steken niet opweegt tegenover wat je ervan overhoudt het volgend jaar.
Anderen zeggen: gewoon licht (sommigen zeggen 'donker') en droog binnen zetten op een koele plaats, in het voorjaar nieuwe aarde geven en na 1 week warmer zetten.
Of ook nog : zaaien in maart, binnen in bakjes. Waar haal ik de zaadjes?
Ook nog: Bloemknoppen bij Begonia’s wegknijpen om latere bloei (in de winter) te bevorderen. (kan hij dan buiten blijven tot net voor de vorst?)

Nu weet ik het echt niet meer hoor!
Hebben jullie goede raad?

Alvast bedankt,

improver57
Lid tuinadvies
Lid sinds Sep 2010
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 10/10/2010 om 10:03
Beste Batdah,

Dank voor je antwoord. En ik vermoed dat het wel goede raad is.

Ik zal de begonia dit jaar zo lang mogelijk verzorgen tot het niks meer is.
En volgend jaar uitkijken naar nieuwe plantjes om erin te doen.

Daar heb ik dan ook weer plezier in.

Intussen volg ik nog even dit topic om te zien of er mensen zijn die dezelfde mening zijn toegedaan.

Laat je maar horen he, vrienden tuinliefhebbers ! ! !

groetjes,
iecee
Lid tuinadvies
Lid sinds Mar 2007
Digituin: 271 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 10/10/2010 om 10:10
begonia semperflorens die zijn eenjarig en niet de moeite waard om ze over te houden
Begonia semperflorens
Begonia Rose Comet
Begonia White Comet
Begonia Red Comet
Begonia Symphony
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Bistroset mozaïek - tafel met ...  -  Phyteuma scheuchzeri - Rapunzel  -  Baptisia australis - Valse ind...  -  Solenostemon Wizard Scarlet  -  Sidalcea Purpetta - Prairie Ma...
Klussen voor uw tuin  -  Een buitenkeuken plaatsen  -   Loropetalum chinense 'Fire Dance'  -   Loropetalum chinense 'Chang Nian Hong' (Ever Red)  -   Loropetalum chinense 'Black Pearl'