Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

joopsmit
Lid tuinadvies
Lid sinds Feb 2009
Digituin: 34 planten
Kreeg 7 bloemetjes
Topic gestart op 26/04/2010 om 20:55

2 jaar geleden heb ik bij een vriendin haar voortuintje aan geplant met lavendel Deze hebben het goed gedaan maar nu blijkt dat ze allemaal de winter niet hebben over leeft .
het zijn ongeveer een 15 tal planten donker paars
Nu voel ik me wel een beetje verandwoordelijk hier voor en probeer haar dan ook aan nieuw goed te helpen maar dat is even schrikken @250 per plant Nou dat is voor haar niet betaalbaar Dus probeer ik hier eens .Meschien zijn er wel mensen die wat gezaait hebben vorig jaar of gestekt en hebben er nog een paar plantjes van over .
Kosten vergoed ik graag
Groetjes Joop Smit uit Maastricht

Polplastron
Tuinkenner
Lid sinds Apr 2009
Digituin: 299 planten
Kreeg 324 bloemetjes
Antwoord op 27/04/2010 om 07:08
Ik heb niet meteen stekjes, maar je kunt die plantjes echt wel goedkoop aanschaffen als je ze als kleine plantjes koopt hoor! Dat groeit wel.

Weet je trouwens ook welke variëteit het is? Want daar zit heel wat verschil op in bloeiwijze, bloeikleur, grootte, ...

Groeten,

Pol
cee
Lid tuinadvies
Lid sinds Aug 2009
Digituin: 84 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 27/04/2010 om 08:10
mischien ken je een grotere lavendel kopen en dan nu nog scheuren en in kleinere verdelen?

maar dat heeft waarschijnlijk ook wel een bepaald risico
LauraK
1000+ superlid
Lid sinds Oct 2007
Digituin: 97 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 27/04/2010 om 10:47
Wat misschien ook nog een mogelijkheid is: via de tuinrubriek van Marktplaats vragen
of er iemand bij jou in de buurt toevallig pas lavendel gesnoeid heeft, of dat binnenkort
gaat doen. Lavendel laat zich vrij eenvoudig stekken, en dan kost het je helemaal
niets. Ik heb mijn lavendels al gesnoeid, en woon ook niet bij je in de buurt, maar
anders zou het op die manier eenvoudig op te lossen zijn!

Groeten van Laura.
Juelz
Lid tuinadvies
Lid sinds Apr 2010
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 27/04/2010 om 15:12
Via marktplaats staan ze zo voor 50 cent per lavendel te koop, en zoals al geopperd werd eventueel kun je gaan stekken, neem altijd wat meer stekken dan je nodig hebt omdat niet altijd alles het overleeft.
Polplastron
Tuinkenner
Lid sinds Apr 2009
Digituin: 299 planten
Kreeg 324 bloemetjes
Antwoord op 27/04/2010 om 15:58
Er is lavendel in soorten en kleuren jongens!!!!!

Lavandula "Hidcote" blijft relatief klein en bloeit zeer lang
Lavandula "Munstead" wordt al wat groter en bloeit minder lang
En dan zijn er nog de "botanische" soorten officinalis, angustifolia, ....

Zeg dus niet zomaar lavendel tegen een lavendel: ik vrees dat je nogal gekke toestanden gaat krijgen als je ze allemaal door elkaar plant ...

Maar dat is mijn bescheiden mening maar ...
Tuinposter lavendel 1 m
Vlinderlavendel zaden
Canvassen lavendel
Zakje lavendelzaad
Geurenset lavendel
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Welkom bordje met haan   -  Keukenrolhouder met sierlijke ...  -  Tuinbeeld engel met drinkschaal  -  Vilt roze 500 x 15 cm  -  Tuinierende kabouters - set va...
Tuinklussen begin december  -  Eetbare paddenstoelen  -   Pennisetum setaceum 'Summer Samba'  -   Rosa polyantha 'Pink The Fairy'   -   Centaurea montana 'Amethyst Dream'