Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

Lut2
Lid tuinadvies
Lid sinds Nov 2006
Digituin: 1 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 10/02/2008 om 09:03

Bij een collega van mij slaat zijn taxus "paars" uit. Heeft er iemand een idee wat hiervan de reden zou kunnen zijn?

Lut

Esem
Moderator fotorubriek
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 31 planten
Kreeg 3 bloemetjes
Antwoord op 10/02/2008 om 11:32
Lut ,
misschien is het de waterziekte .
Taxus baccata houdt, zoals zovele planten, absoluut niet van te natte voeten. Vrij vaak krijg ik de vraag met open tuinen over wegkwijnende (bruin worden) Taxus baccata. Delen van hagen sterven af. De naalden verkleuren donkerbruin tot paars. Tenslotte verwelkt de plant, wordt helemaal bruin en sterft af. Er een nieuwe plant inplanten zal tenslotte tot hetzelfde resultaat leiden,het terug afsterven van de taxus.
Zorg als de grond echt te nat is voor een zeer goede drainage van de grond.
Gr Eddy,

Prettige Zondag gewenst
Lut2
Lid tuinadvies
Lid sinds Nov 2006
Digituin: 1 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 10/02/2008 om 21:35
Dank je wel Esem.
Dit was ook mijn eerste gedacht. Ik wist dat taxus absoluut niet met zijn voeten in het water mag staan. Ik had wel nog nooit gehoord (of gezien) dat de taxus paars kan uitslaan.
Lut
Naturen meststof taxus en coniferen
Kikker waterreservoir
Artisjok paars
Koolrabi Wener Blauwe
Set van 4 vlinders
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Luxe houten tuinberging 149 x ...  -  Bladblazer/bladzuiger 3000W He...  -  Bladzuiger/bladblazer 3000W  -  Stuntprijs: Fruithoezen 17x22c...  -  Eminent Garden voor 25L water
Bestrijding van dopluizen  -  Laat algen uw vijver niet onts...  -   Pterocephalus perennis (parnassi)  -   Elaeagnus ebbingei 'Gilt Edge'  -   Elaeagnus x ebbingei