Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

jef001
Lid tuinadvies
Lid sinds Dec 2007
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 18/07/2012 om 11:40

Kent iemand de herkomst en "uitvinder" van de echeveria/pachyveria/graptoveria Opalina?

zoals onderstaande link:

Paronoto
cactuskenner
Lid sinds Feb 2007
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 18/07/2012 om 14:23
Parentage / Parenté : Ech. secunda x Ech. scheeri /
« A dwarf plant, with broad flat obovate leaves, which are acuminate; glaucous green, suffused with metallic rose; flowers showy red and yellow.” (Catalogue Rollison & Son, 1877)

Mooie plant en foto !

Zoiets kun je ook ZELF maken, met veel geduld en wat geluk...

jef001
Lid tuinadvies
Lid sinds Dec 2007
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 20/07/2012 om 11:59
Paul, in het bericht op http://crassulaceae.net/xpachyveriamenu/87-list-cultivars/483-xpachyveria-list-m-to-y-engl staat alleen een oude zwart wit afbeelding, heb jij ergens een duidelijkere? als ik de bladvorm bekijk lijkt het toche en andere plant. maar het kan natuurlijk.

Ik heb eens gevonden dat het eigenlijk een graptoveria is : ×Graptoveria 'Opalina' Echeveria colorata f. colorata × Graptopetalum amethystinum created by Robert Grimm

wat denk je?

Paronoto
cactuskenner
Lid sinds Feb 2007
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 20/07/2012 om 14:24
Dat heb je waarschijnlijk van Google's Daves garden maar....ik heb daar toch wat twijfels over...Ik informeer eens bij Margrit.
Paronoto
cactuskenner
Lid sinds Feb 2007
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 21/07/2012 om 10:06
Jef kijk hier eens op.

http://www.crassulaceae.ch/index.php?TPL=10138&x270_id=1994
Merel op bessen
Zwemmende hond
Originele rozenboog
Set ronde kweekpotjes
Kweektunnel met zwart gaasnet
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Keukenhanger - droogrek  -  Rozenboog cottage  -  Set 4 gietijzeren dierfiguren  -  ACTIE Naturen Limex 1.5kg + 1,...  -  Set 5 stokhouders
Late lente, vroege zomer  -  Nieuwste tuintips van lezers  -   Wasabi japonica  -   Geranium nodosum 'Darkleaf'  -   Syringa vulgaris 'Mme Lemoine'