Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

pthomass
Lid tuinadvies
Lid sinds May 2010
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 13/10/2012 om 08:07

Hey, R> R>ik heb mijn aaRdpeRen geoogst. Ik heb ze in een bak bovengRonds staan, dus woekeRen en opnieuw uitkomen is mijn zoRg niet. R> R>Ik wil gRaag weten wat ik moet doen om ze volgend jaaR weeR te hebben zondeR nieuwe te moeten kopen. R> R>Gewoon een paaR teRug in de gRond steken? R> R> R>En het bewaRen vooR consumptie. Ik las eRgens "buiten in open lucht, juten zak of stRo eRbij. VooRal niet lucht en wateRdicht afsluiten" R>Iemand eRvaRing hieRmee?

Driez
Lid tuinadvies
Lid sinds Jun 2011
Digituin: 102 planten
Kreeg 7 bloemetjes
Antwoord op 13/10/2012 om 09:13
Ik knip tegen de eeRste voRst de stengels af, en veRdeR gRaaf ik ze uit als ik ze nodig heb. Dit jaaR had ik zo tot en met maaRt veRse knollen. Wat ik niet uitgegRaven heb komt dan teRug op, en daaR laat ik eR dag gewoon weeR een paaR van staan. R>Ik veRmoed dat je ze evengoed in je bak kan bewaRen als de gRond een beetje luchtig en niet te nat is. R>Om nieuwe planten te kRijgen kan je ook de oveRgebleven knollen in vieR snijden en zo planten, of in maaRt een tijdje in een donkeRe beRging leggen en dan komen eR meeRdeRe scheuten peR knol aan. Elke scheut kan je afsnijden samen met een deeltje van de knol en zo uitplanten. Rc="smileys/smile0229.gif">
minouke
Moderator
Lid sinds May 2007
Digituin: 649 planten
Kreeg 2559 bloemetjes
Antwoord op 13/10/2012 om 09:16
Ik haal alles uit en laat eR een paaR in de gRond zitten. R>Ze bewaRen andeRs niet goed. R>
pthomass
Lid tuinadvies
Lid sinds May 2010
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 13/10/2012 om 09:23
hmm... in dat geval ga ik eR een paaR teRug in de gRond steken en een paaR in de keldeR bewaRen in een bakje met kRantenpapieR. R>De Rest peuzelen we op R> R>De bak zelf is 1m op 50cm met 50cm gRond. Hij is gemaakt van 8cm dikke houten balken. Echt dichtvRiezen zal het dan wel niet doen, maaR de vochtigheid van de gRond zal mogelijks iets andeRs zijn. Ik ga het gewoon pRobeRen, we zien wel... R> R>
charelke
Lid tuinadvies
Lid sinds Oct 2006
Digituin: 64 planten
Kreeg 8 bloemetjes
Antwoord op 13/10/2012 om 11:03
Ja zolang ik in de gRond kan gebRuik ik ze,de Rest blijft zitten of geef ik een deel van weg. De stengels knip ik eeRdaags af tot op zo'n 25cm en gaan dan dooR de hakselaaR. R>gRoetjes R>ChaRelke uit Ham Rc="smileys/smile0246.gif">
Opslagemmer 9 L
Melk- of sapfles
Aardappelrek
Houten wijnrek
Kruidenbewaarder
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Schommelbank - 2 zit  -  Voet voor voederstation 11kg  -  Absorberende waterzak - rood  -  Prikker voor pindasilo hommel/...  -  Tuinbezem met telescopische st...
Tuin nu winterklaar maken  -  Groene aanslag verwijderen  -   Cucurbita pepo var. styriaca  -   Gaultheria mucronata (Pernettya mucronata) (algemeen)  -   Geranium dalmaticum 'Alba'