Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

cetinel
tuinkenner
Lid sinds Jul 2006
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 22/07/2010 om 00:30

de snijbonen groeien snel nu,heb er eergisteren getrokken en uitgedeeld,vandaag zelf gekookt maar er moet meer geplukt worden anders worden ze te oud.werkje voor morgen dus,en dan invriezen..
nu zijn er deze keer veel bonen die krullen en dergelijke,dus niet echt mooi recht groeien,kan dat te maken hebben met het droge weer?,ze hebben ook minder bladgroei als anders..

cetinel
tuinkenner
Lid sinds Jul 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 22/07/2010 om 00:39
dacht ik ergens ook,maar het feit dat ze niet mooi recht groeiden(een deel niet allemaal hoor)vond ik een beetje vreemd omdat ze gewoon goed naar beneden kunnen hangen,ik dacht dat ze krom groeiden als ze een obstakel tegenkwamen,maar das hier dus niet zo,de bonen zijn ook de enige groenten die ik niet bewaterd heb....
opkomst viel mee,ik heb ze na de ijsheiligen geplant en hoewel niet alles opkwam zijn er toch geen stokken zonder bonen aan....tja,die global warming he...
cetinel
tuinkenner
Lid sinds Jul 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 22/07/2010 om 17:48
ja das ook zo een leuk probleemke voor kleine mensen
ik ben nog niet eens 1 meter 50 (maar wel een groot ego )en de bonen zijn al meer dan 2 meter hoog.....word dus een opstapje gebruiken.
cetinel
tuinkenner
Lid sinds Jul 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 22/07/2010 om 20:08
net een grote!(20 liter) emmer snijbonen afgetrokken en gewassen.
straks maar es prepareren om in te vriezen,rozenjam daarnet al gemaakt en nu ga ik basilicum plukken voor pesto
ha! leukste tuinseizoen: heel veel oogstklare dingen
Nootje77
Lid tuinadvies
Lid sinds Feb 2010
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 10/08/2010 om 16:30
Rozenjam, benieuwd hoe dat smaakt! Welke ingrediënten gebruik je daarvoor ?
cetinel
tuinkenner
Lid sinds Jul 2006
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 10/08/2010 om 21:57
waar ik niet bijkon schakelde ik een familieid in
rozenjam heb ik gemaakt volgens een recept dat an(printemps) hier had gezet...
rozen,water,citroen en geleisuiker zijn de ingredienten....was goed gelukt moet ik zeggen.
de kleinste is er niet dol op: da smaakt naar bloemen zei hij
Gondola 100 g
Kweekzak bonen en erwten
Erwten- en bonen gaas
Steun voor bonen
Boontjes Miracle
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Vliesdoek 10 x 2 meter  -  Rozenboog Trelis - groen  -  Rozenboog Eva - antraciet  -  Klimplantrek decoratief met voet  -  Kunststof plantenbinders - 50 ...
Tuinonderhoud komende week  -  Fruit plukken en bewaren  -   Campanula trachelium 'Bernice'  -   Lavandula Stoechas 'Sancho Panza'  -   Cornus kousa 'Bultinck's Giant'