Ontvang Gratis Tuintips

U bent hier : Forum

Naar beneden

berenice
Lid tuinadvies
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 2 planten
Kreeg nog geen bloemen
Topic gestart op 21/09/2007 om 07:31

bij het klaarmaken van rode kool gebruikte ik wat bicarbonaat
(vermindert kookduur ) maar het werd groen ja groen ; maar bij het verder garen verdween de groene kleur : hoe komt dit en is dit nog te eten ????????? het is danook de eerste keer dat ik dit doe
graag antwoord alvast dank
grts berenice

Tine
1000+ superlid
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 79 planten
Kreeg 1 bloemetjes
Antwoord op 21/09/2007 om 12:08
Wat vreemd. Ik heb daar nog nooit van gehoord dat je met bicarbonaat de rode koolkookt. Ik gebruik altijd een scheutje azijn om de kookduur te verkleinen.

Tine
Victor44
1000+ superlid
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 167 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 21/09/2007 om 21:36
Alleen in spinazie en groene kool gebruik ik bicarbonaat,maar heb ook nog nooit gehoord dat men dit in rode kolen doet!Ik doe hier appelen ,azijn,rode bessenconfituur,peper zout en laurier in,ook nog wat ajuinen in reepjes gesneden .
Grtjs Mia
Fons
Moderator tropische planten,...
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 0 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 21/09/2007 om 23:14
Rode kool kan je best in een snelkoker klaarmaken, dat gaat ook vlug, bicarbonaat gebruiken wij enkel om boerekool af te koken waarbij de groene kleur goed behouden blijft.
berenice
Lid tuinadvies
Lid sinds Jun 2006
Digituin: 2 planten
Kreeg nog geen bloemen
Antwoord op 22/09/2007 om 09:20
dank aan allen
grts berenice
Tros-chrysant
Centaura cyanus
Zomeraster
Zomeraster
Plantenlabels
Naar boven
Copyright www.tuinadvies.be Brikettenpers of papierpers Print deze pagina       Disclaimer
Bamboe en alle onkruidbestrijd...  -  Insectenchalet driehoekig  -  FiŽsta diner voederhuisje blue  -  Wandellotion voor paarden tege...  -  Slakkenkorrel prof en regenbes...
Foto's van week 38  -  Nu nog in uw tuin?  -   Linnaea borealis var. americana  -   Rudbeckia californica  -   Rudbeckia laciniata 'Hortensia' ('Golden Glow')